Thursday 13 November 2014

35 tahun yang mewangi

Kenangan di rumah pusaka arwah mentua saya di Kampung Tampin Tengah, Tampin Negeri Sembilan 


35 tahun yang mewangi
Ku kenal dia, tanpa diduga
Jodoh Allah aku terima
Kerana aku tahu
Dia lelaki terbaik untuk ku
Dia seadanya, tidak pernah tinggi suara
Senyum selalu, penawar hatiku
Melihat wajahnya aku terkedu
Bila tak jumpa terasa rindu
Dalam kesempurnaan hidup berdua
Bersalut kasih, bersulam cinta
Susah bersama, senang bersama
Dalam ketawa dan air mata
Tak pernah sekali lupa
Mengucap syukur kepada yang Esa
Di kurnia empat cahaya mata
Yang kini sudah dewasa
Dihadiahkan menantu dan cucunda tercinta
Penambah seri keluarga
Bahagianya dia, bahagialah aku
Sakitnya dia sakitlah aku
Anak menantu dan cucu penawar rindu
Diulit bahagia seperti ku mahu
Syukurlah adanya mereka
Pelengkap hidup ibu dan bapa
Dalam melangkah penuh bahagia
Sesaat pun tak pernah ku lupa
Dia pelindung dia penjaga
Pujaan hatiku setiap ketika
Apa pun keadaan hanya dia
Peneman, pembimbing menuju syurga
Ya Allah, kau kekalkan bahagia ini
Kau rahmati hidup kami
Kau lindungi kasih sayang kami
Kau kukuhkan kebahagiaan kami
Agar kekal setia hingga abadi
Kepada mu yang ku panggil suami
Terima kasih atas segala
Atas kesedihan dan kegembiraan
Atas kasih sayang dan perhatian
Atas tersimpul matinya ikatan
Yang tertulis sebagai pernikahan
Kamu suamiku, adalah jiwaku
Yang tidak akan terpisah dari hati
Sampai bila-bila hingga abadi
Sehingga Allah penuhi janji
Antara kita dijemput pergi
Semoga kita kekal nikmati
Bahagia hidup suami isteri
Ya Allah, kepadaMu aku pasrah
Kekalkan bahagia ini, kekalkan kasih ini
Kerana aku dan dia
Akan terus berjalan
Ke destinasi yang telah Engkau tuliskan
Dalam ikatan yang  bernama perkahwinan.
Untukmu lelaki pilihan
Ku ingin kau tahu
Ku cinta kamu, ku sayang kamu
Bukan kerana harta, bukan juga nama
Tapi ikhlas kerana Allah.
Tasik Puteri
13  November 2014  




 Syawal 2014.....Di rumah ibu saya di Lorong Keriang, Alor Setar, kedah

 Cuti cuti keluarga 2013 - di Port Dickson.... anak sulung saya Darmizan Shah tidak ada dalam gambar 


Mak saya, hajah Rona Md Noor...... penasihat saya yang sejati
Antara gambar terakhir bersama arwah ibu mentua saya,  Hajah Safiah Haji Ali.......Alfatihah... semoga mak damai di sana...



Bersama anak ketiga saya, Nur Atteya Darmiila Osman 



Bersama anak bongsu saya. Nur Aqila Dayana Osman 


Di hari perkahwinan anak ketiga saya, Nur Atteya Darmila Osman pada 31 Mei 2014....Simpol The Garden of Love,


Bersama adik bongsu saya, Ahmad Zahir (kiri) dan Ahmad Sabri (kanan)
Menantu lelaki pertama saya, Mohd Syahin & Nur Atteya


Permata hati saya, Delisha Hafiya dan Harith Danish... alfatihah buat bidadari syurga kami, Dalila Hayfa.


Ada dia saya terhibur.....


Ya Allah, semoga bahagia kekal hingga ke Jannah. Amin.


Terima kasih Allah, jaga kami!


Inilah sebahagian daripada keluarga besar saya.. sebelah Kedah.... semoga Allah rahmati kami semua, dimurahkan rezeki diberi kesihatan yang baik dan diberkati hidup di dunia dan akhirat. Amin


Salam sahabat semua!
Inilah bingkisan saya untuk kali ini... bingkisan yang penuh erti buat diri saya dan suami... sesungguhnya kebahagiaan hidup bukan kerana harta benda tetapi dikelilingi oleh orang-orang yang kita sayang ......



No comments:

Post a Comment