Saturday 31 January 2015

Terima kasih Team WANITA Anggun

Sudah jamu makan bawa Kak Mala shopping pula....alahai adik adik terima kasih. Terkejut jurujual bila kami posing bagai nak rak di dalam kedai ni...
Ais krim.....sedap sangat..

Assalmualaikum dan salam mesra untuk semua...

Doa saya mengiringi anda semua pengikut laman blog saya ini agar sentiasa di dalam rahmat Allah dan diberi kesihatan yang baik serta dimurahkan rezeki....

Alhamdulillah semakin tenang saya bila ada masa duduk di rumah...walau hanya tiggal anak sulung dan ana bongsu serta suami saya gembira.... rindu tempat kerja masih lagi ada dan akan kekal selamanya ada, tetapi saya percaya lambat laun akan boleh terima realiti.
Tapi saya yakin hidup perlu diteruskan... mengikut arus perjalanan yang telah disusun Allah...

Awal tahun 2015 yang membahagiakan walau mengundang air mata berganda... syukur alhamdulillah kepada DIA yang merancang segala.....

IMBAS kembali.... 26 Januari 2015 yang tak mungkin di lupa

Mereka sebahagian daripada semangat saya sepanjang April 2009 hingga  Mei 2013......Mereka sumber inspirasi saya sekembalinya saya untuk kali ke 4 ke majalah WANTA...majaah unggul dan majalah nombor satu untuk wanita Malaysia.

Mereka tenaga muda yang produktif, kreatif dan bekerja keras untuk kebangkitan WANITA.
Mereka di sisi saya ketika susah dan senang, ketika saya perlukan bahu untuk bersandar dan ketika saya perlukan tangan untuk disambut.... inilah mereka yang selalu ada.

Teringat saya Jumaat 23 Januari 2015 sebelum balik,  saya mendapat pesanan dari Iskandar supaya meluangkan masa waktu tengah hari Isnin 26 Januari 2015.. jangan cuti lagi naaa..... kata Iskandar sambil ketawa. Beberapa jam kemudian mesej diterima dari Siti Hajar mengingatkan perkara yang sama...

Saya boleh agak sebab apa mereka ingatkan saya tentang perkara. Sejak saya bersama mereka setiap tahun mereka akan meraikan hari kelahiran saya... sekali pun tak pernah lupa...Di mana sahaja sempat mereka akan lakukan sebiji kek akan dibawa ke meja saya...

Sambutan hari lahir saya pernah disambut di tepi laut di Pulau langkawi ketika kami bercuti di sana tiga tahun lalu...di tengah  malam pekat mereka muncul dengan kek bercahaya lilin ketika saya di suruh berehat di atas tembok di tepi laut berkenaan.

Tidak cukup dengan itu, pelbagai makanan ringan d sediakan dan makanlah kami beramai-ramai sambil bergelak ketawa hingga dini hari....

Teruskan perjuangan adik-adikku......



Buat kenangan....

Semua itu tidak akan saya lupa. Begitu juga dalam percutian kami ke Sabah, Sarawak dan Melaka... semuanya kekal dalam minda saya...umpama membawa anak-anak dan adik berjalan sebagai usaha membalas jasa mereka...

Setiap tahun saya berusaha menggembirakan mereka...inilah caa untuk membalas budi dan kerja keras mereka membantu saya melaksanakan tanggungjawab terhadap WANITA...Kenangan yang sukar untuk saya tafsirkan dengan kata-kata....hanya perasaan yang mampu bercerita,

Mereka tenaga muda yang merealisasikan bengkel Sayangi diri sayangi keluarga, Seminar Setiausaha dan Acara berprestij ANUGERAH WANTA IKON 2011-2012....Acara dan progam yang mendekatkan WANITA dengan masyarakat...Semua ini tidak akan berjaya tanpa  kesabaran dan kerjasama mereka yang tidak berbelah bagi... Terima kasih adik-adik!

Tarikh 26 Januari lalu itu berlangsung dalam suasana cukup sedih... mereka cuba ketawa tapi hanya sementara..Mereka buat lawak sebab tak mau saya menangis sebab kata mereka saya berjiwa halus, mudah sedih dan menangis. Hari ini mereka nak saya ketawa...tak mau ta mau nangis,, berulang kali Faizah berkata sedangan di wajahnya saya nampak ada kesedihan.

Persahabatan dan kash sayang antara kami di team Ex WANITA tidak siapa boleh memahami kecuali kami...saya dijamu makan makanan kegemaran saya di Black Canyon IOI Mall...tomyam udang nasi putih dan mushroom sup...epal jus tanpa ais dan kopi...

Saya bukan pemakan orangnnya tapi tempat makanan ini menjadi kegemaran saya setelah diperkenalkan dan dibawa oleh Iskandar, Azie dan Sherry....sejak itu saya sering makan  di situ jika kelapangan.....

Di majlis itu, saya tak mampu berucap tetapi saya titipkan pesanan buat mereka, di mana pun mereka berada selepas ini buatlah yang terbaik. Komited dengan kerja, positif, jaga disiplin dan sentiasa berbaik sangka dengan semua orang, jangan simpan dalam hati jika ada masalah, luahkan  dan yang penting doa dan solat.... insyaAllah semuanya akan baik-baik belaka.

Ingatkan lepas makan semuanya selesai, rupanya dia orang ada kejutan untuk saya.... di bawa pula untuk bershopping...alahai adik-adik, banyak sangat budi baik anda semua untuk akak.... makan, shopping lagi... macam-macam....

Sepanjang tiga jam itu saya di layan macam Permaisuri ....Ya Allah terharunya!...terima kasih semua, terima kasih banyak-banyak... Hilang kata-kata.

Iskandar, Azimah,  Hajar, Azie, Faizah, Nik Hazirah, Kuchai, Noridahwati, Mastura,,   terima kasih banyak-banyak kerana bersusah payah mengadakan majlis yang ama besar maknanya ini dalam hidup kak Mala.... amat berharga sekali.. Juga terima kasih kepada Serry dan Nafsiah yang tak dapat menyertai kami...ralat tapi kak Mala faham.

Tak lupa juga kepada Siti Aishah Bani, Norashikin Md. Noor dan Norhashimah yang pernah singgah menjadi semangat dan adik-adik saya di WANITA. Walau seketika jasa anda semua tetap kak Mala ingat.

Juga kepada Ex team WANITA  yang pernah bersama-sama saya, Hazani, Aishah, Aida Osman, Meran Abu Bakar, Rahana Dahari, Faizah Din, Haizan, Siti Ainiza. Tak lupa buat grafik artis yang pernah bersama saya....

Juga khas dan istimewa untuk semua adik-adik di Unit Majalah Keluarga, staf WANITA, Harmoni, Saji, I-Sihat, Ibu Dan Anak dan Hijab Fesyen, terima kasih banyak- banyak. Walau kita tidak berurusan secara terus Kak Mala sentiasa doakan yang terbaik untuk anda semua...Buat Asmah, Azmah, Hajar, Johar, Hamidah, Rahaiza, teruskan perjuangan...

Besar atau kecil, lama atau seketika, jasa dan sumbangan anda semua sangat besar ertinya di penghujung kerjaya kak Mala. Mudah-mudahan Allah balas jasa kamu semua. Maafkan salah silap kak Mala, tutur kata, salah laku yang mungkin kak Mala tak sedar sepanjang kita berurusan kerja.

Terima kasih kerana menghargai kak Mala sedemikian rupa..terima kasih atas kasih sayang ini.....semoga silaturrahim dan kasih sayang ini berterusan hingga ke akhir hayat. Kak Mala doakan adik-adik semua akan tabah menghadapi cabaran mendatang.....Kuatkan semangat dan tabah selalu,

Terima kasih Iskandar untuk segala galanya........


Terima kasih Mastura, Azie dan Faizah.......

Kuchai (tengah)...menantu kesayangan saya di pejabat...seorang yang sabar dan tenang....terima kasih 

Sangat manis hadiah ini....gambar gambar percutian Ex WANITA ....terima kasih adik adikku!

Manja selalu....Noridawati, sudah beranak dua tetapi sangat manja dengan saya...Al the best Nor...jaga diri n keluarga
Jangan lupa Kak Mala...ingat pesan kak mala

Kesudahannya, ar mata saya gugur juga.........Terima kasih Allah atas kasih sayang dan persahabatan ini. Aminn!


Kasih bukan nilainya berlian
Cinta tidak  bebelah bahagi
Kenangan daku dalam doa kalian
Ada masa ketemu lagi

Salam sayang yang bagaikan lautan tidak bertepi untuk anda semua......Team WANITA Anggun 2009-2012 ....anda semua hebat!




No comments:

Post a Comment