Friday 14 February 2014

Salam Jumaat

Subhanallah......keajaiban bumi ciptaan Allah.

Assalamualaikum para sahabat.
Seminggu tak menjenguk halaman ini, terasa rindu pula. Banyak yang perlu saya bereskan sepanjang minggu lalu. Harap semua dalam keadaan sihat dan ceria selalu. Nak Kongsi cerita tak banyak yang ada melainkan tentang kerja....kalau anda ada cerita nak dikongsi boleh saya emel  kepada saya. Mana tau mungkin cerita anda boleh dijadikan iktibar untuk orang lain. Kadang kadang tidak salah kita berkongsi cerita kita dengan orang lain sekurang-kurangnya  dapat meredakan kekusutan dalam hati kita. sekaligus memberi pengajaran kepada orang di luar sana yang mungkin menghadapi masalah yang sama.
Untuk minggu yang mendatang saya doakan agar anda semua sentiasa di dalam keadaan sihat, ceria dan diberi kesihatan yang baik untuk meneruskan kehidupan yang pelbagai ini. Ujian? selalu datang dan pergi, ketabahan dan kesabaran menjadi benteng kita untuk terus bertahan.
Ingatlah satu perkara, setiap yang berlaku ada hikmahnya. Ada ganjarannya, malah Allah menggandakan ganjaran itu kena caranya. Berdoa selalu, jangan putus asa, mohon Allah makbulkan doa kita itu kerana hanya Dia Yang Mendengar dan Mengetahui keinginan hambaNYA.
Sentiasa berlapang dada, senyum selalu dan berbaik sangka dengan semua orang..itu amalan terbaik dalam mencari kesejahteraan dalam sebuah ikatan persahabatan dan persaudaraan. Mudah-mudahan kita sentiasa menjadi manusia yang sedar kekurangan dan kelemahan diri serta berusaha menjadi yang terbaik daripada sebelumnya. Amin.

No comments:

Post a Comment