Wednesday 28 October 2015

Dia ibuku - Aku sayang dia kerana Allah - Rahsia Hidup Ibu Halimah & Ceritaku

Assalamualaikum

Kegembiraan jelas terbayang pada dua wajah ini....hasil pengorbana yang menyimpan sejuta rahsia dan cerita


Antara kandungan menarik yang perlu dibaca secara positif......

Minggu ini merupakan minggu yang paling gembira buat saya kerana buku yang telah hampir enam bulan saya usahakan sejak bersara sepenuh masa telah berada di pasaran sejak Isnin 26/10/15. Syukur kepada Allah dan terima kasih kepada Tuan Syed Muhammad Gadaffi Syed Ali pemilik empayar Jamu Mak Dara (JMD) yang telah memberi kepercayaan kepada saya untuk menulis buku ini khasnya mengenai pengalaman masa silam beliau dan ibu yang sungguh menginsafkan.

Kisah benar dari lubuk hati dua insan istimewa ini elok dijadikan motivasi kepada anak-anak dan wanita yang menghadapi kemelut rumah tangga, mangsa perceraian dan terabai dek kasih sayang dan perhatian ibu bapa. Ia bukan sebarang buku tetapi buku motivasi dalam bentuk penceritaan dan kisah benar.

Tuan Syed Gadaffi atau lebih mesra disapa Abib telah melalui kehidupan yang susah sejak berusia 6 tahun di mana dia terpaksa  menjaja kuih ke serata kampung di tempat kelahirannya di Rengit, Johor. Menjual kuih di sekolah, pernah bekerja di gerai, kedai bata, jadi promoter, diupah VVIP yang buat maksiat, tidur atas lantai, menjadi penghuni bilik hitam (bengkel bas mini) dan pernah tidak makan dan minum berhari-hari kerana susah.

Semuanya dihimpunkan dalam sebuah buku yang mengandungi dua cerita,  RAHSIA HIDUP IBU HALIMAH & CERITAKU. Dihasilkan dua dalam satu, bahagian pertama luahan harti Ibu Halimah dan bahagian keduanya luahan hati Abib. Buku ini tebalnya 292 muka surat.

Siapa sangka budak kecil yang selalu naik basikal menjerit jual kuih di Rengit kini usahawan berjaya, malah boleh dikira jutawan jamu sekarang, semuanya kerana usaha, sabar dan doa yang tidak pernah putus dari bibirnya. Yang  paling penting Abib menjadikan ibunya sebagai semangat untuk bangkit dari kesusahan dan membina empayar Jamu Mak Dara.

Anda semua yang sayangkan keluarga patut memiliki buku ini kerana ia sarat dengan pengorbanan, kasih sayang, usaha, kerajinan dan tidak pernah mengaku kalah dan putus asa walaupun pelbagai ujian melanda.

Sepatah kata Abib tentang ibunya, Ibu Halimah, WANITA INI ADALAH PENAWAR HIDUPKU. DIALAH SEGALA-GALANYA. AKU HIDUP KERANA ALLAH DAN DIA DAN AKU SAYANG  DIA KERANA ALLAH. DIA IBUKU, HALIMAH SHUIB.

Jika sayangkan diri anda dan keluarga beli dan baca buku ini. Hubungi 03-21815745 (Man) atau datang terus ke JMD Publications Sdn Bhd, Lot 4.62, Tingkat 4, Wisma Central, Jalan Ampang Kuala Lumpur atau emel directorjmd@gmail.com. HARGA BUKU RM29.90 DAN POS RM6.00.

Atau hubungi saya di malahamzah56@gmail.com untuk tempahan dan pertanyaan.
Lagi pengalaman menyedihkan yang perlu dibaca di dalam buku Rahsia Hidup Ibu halimah dan Ceritaku Abib.

No comments:

Post a Comment