Tuesday 3 November 2015

Mak nak dapat cucu menantu lagi

Kegembiraan..........

     Kenangan.....gambar beramai ramai selepas selesai majlis.


Inilah yang dapat digambarkan pada wajah mak dan semua ahi keluarga yang hadir beramai ramai pada majlis pertunangan  anak saudara saya, Mohd Khalis Mokhtar, dengan pilihan hatinya Hamita Efilda Sabtu lalu, 31 Oktober 2015 di Taman Dato Senu, Sentul, Kuala Lumpur.

Inilah kegembiraan mak, juga  kami sekeluarga sebagai penutup tirai 2015.  Selain dari itu mak juga mendapat cicit yang ke 20 September lalu dan insya-Allah bila bila masa akan menerima cicit ke 21 .
Itulah anugerah Allah untuk mak dan kami semua. Kegembiraan jelas terbayang pada wajah mak kerana dapat bersama sama di hari yang bermakna dalam hidup cucunya.

Bersyukur kepada Allah kerana dalam usia 84 tahun mak masih sihat dan boleh  hadir menyaksikan majlis pertunangan anak kedua adik saya Mokhtar. Bukan di majlis ini sahaja, sebelum ini kami adik beradik akan berusaha memastikan mak akan turut hadir dalam mana-mana majlis berkaitan anak cucunya sama ada di adakan di Alor setar atau di Kuala Lumpur.

Kehadiran mak menjadi semangat kami adik beradik untuk saling bantu membantu dan mengekalkan kasih sayang sesama kami dalam apa juga keadaan. Dalam masa yang sama mak juga dapat menziarah adik adik dan iparnya yang tinggal di Kuala Lumpur.

Nampak mak sangat gembira hari itu dikelilingi anak cucu cicitnya yang kini hampir mencapai 50 orang kesemuanya.... Kesemua adik beradik saya seramai tujuh orang hadir kecuali kakak kedua saya Hayati. Turut memeriahkan majlis keluarga sebelah adik ipar saya, Khairus.

                      Mak pun tumpang sarung cincin........


                       Adik ipar saya Khairus menyarung cincin ke jari manis bakal menantunya, Hamita

Jika segalanya beerjalan mengikut peranangan,  mereka akan disatukan pada bulan Februari ini di sebelah perempuan dan di sebelah lelaki iaitu keluarga saya pada bulan Mac 2016. Ini bermalkna kami sudah ada kenduri yang perlu diuruskan awal 2016 nanti.  

Kepada semua ahli keluiarga ROHA, jangan lupa isi borang cuti......kita ada kerja yang hendak diselesaikan! ini perkahwinan cucu mak yang ke 13.....

Tahniah buat adik saya Mokhtar dan isteri Khairus serta keluarga. Juga Tahniah buat Mohd Khalis dan Hamita....semoga Allah permudahkan urusan seterusnya. Amin.


    Mak pun tumpang bergambar ......buat kenangan


       Keluarga adik saya Mokhtar (dukung cucu pertama). Mohd Khalis berdiri dua dua dari kanan

                      Baru bergear ibu dan bapa......Tahniah Iqbal & Athna bersama anak sulung mereka
                      Adanna Haisha.

      Sebahagian hantaran.........













No comments:

Post a Comment