Thursday 23 January 2014

Kami yang dahulu bukan yang sekarang - Grup budak2 nakal SAS

Pertemuan pertama setelah 40 tahun di Hotel Sri Malaysia pada 2009 

 AJK persatuan  Sejarah dengan Cikgu Salha  dan Cikgu Meriam.
 AJK Persatuan Melayu - bersama cikgu Jamil


 Bercanda di tepian pantai di Port Dickson  10-12 Januari 2014 - Faridah saad, Gee, D Norsiah, saya, Faridah Musir dan Zahanim...
 Rabiah (kanan - birtday girl)  dan Ridzuan.........
 Pasangan kembar masa sekolah - Zahanim dan Noriza (Ija)...
  sentuhan artis kelas kami - Puan Zuriah Hamid - cikgu pencen ..cantik sangat 
 Dalam apartmen pun masih sempat berposing - Grup PD Januari 2014


 Di rumah D Norsiah (kiri sekali) , shazrah, Hafizah, rabiah dan D S  Shahrizat..
  Kami yang dahulu - Persembahan Puppet Dance
 Wajah wajah ceria zaman persekolahan,  W Afrah (kiri berdiri), Adawiyah Sheikh Tawab, Zuraina (jika tak silap)  duduk kiri, Fatimah,  tengah Nory dan Arwah Sharifah (kak Nab)...Alfatihah


  Kami yang dahulu ---- gambar kelas - comei2 kan! - 40 tahun sudah berlalu
Persembahan boria.....

Asalamualaikum semua ! 1974...........meski sudah hampir 40  tahun telah  berlalu. Seperti ianya baru semalam kami berpisah. Terlalu indah dan terpahat dalam memori hingga ke saat ini. Itulah detik manis ketika bersama teman-teman di Sekolah Menengah Sultanah Asma, Alor Setar Kedah.

Kelas kami, 5A2 paling happening, nakal dan bijak. Belajar belajar juga tetapi diselang seli dengan aktiviti dan perangai sorang sorang yang memeningkan kepala cikgu. Alhamdulillah, kami menjadi dan hingga kini kenangan indah itu tetap segar dalam ingatan.

Cikgu Salha , Mrs Wong, Mis Toulserum, Mr Bernartd, Mr Lee, Mis Lee, Cikgu Yusof (rock Hudson), Ustaz Yusof, dan ramai lagi ....jenuh melayan perangai  kami ....
Seperti yang saya pernah cerita awal minggu ini, saya banyak menerima gambar-gambar dari teman-teman sekelas dahulu...ada yang semasa buat majlis dan ada yang saling berkunjung antara satu sama lain.
Grup kami, saya, Salha Jalal Faridah Musir, Faridah Saad, Gee (Fauziah Aziz), Zahanim,  Rabiah, D Norsiah, D Nafiza, Rabiah, Hafizah, Shazrah, Zuriah, Fauziah Hj Ismail, Fuziah Majid, Kalsom, Che Asiah,  Naziah, Nory.

Terkini kami berjumpa di Port Dickson, hanya saya, Salha  Farid, Dah Saad, Che Asiah, Hafizah, Gee, Zahanim, D Norsiah   sahaja yang hadir kerana pertemuan ini dibuat secara spontan, walaupun dah lama rancang. Alhamdulillah kami gembira malah 3 hari dua malam masih tidak cukup untuk bertukar-tukar cerita dan mengimbau kenangan lalu.

Rentetan daripada itu, Hafizah yang sangat bijak pasai teknologi ini telah membuka grup SAS Girlriends 1974 dan kami disatukan semula dengan Siti Maimunah, Zuraina, Ozaini, Zuriah, Kalsom, sh Shahrizat Noriza (ija), Anita Suriati,  dan ramai lagi (Sory kalau tak sebut nama tapi tetap ingat!).... apalagi meriahlah grup tu..macam macam cerita timbul...sambil baca sambil gelak.

Itulah memori indahnya.... Hari ini 23 Januari 2014 hari ulang tahun kelahiran Rabiah....Zuraina akan terima menantu Sabtu ini 25 januari dan Kalsom, insya-Allah pada 15 Februari ini...semua sudah bahagia, dah ada anak menantu dan cucu.Inilah kemuncak kehidupan kita sebagai manusia. Namun zaman persekolahan adalah yang terindah.

Jika masa diputarkan semula sekalipun tidak akan sama lagi .. zaman melompat di padang setiap kali sukan sekolah, masa  buat show di pentas dewan sekolah, menari, menyanyi dan berboria...sangat menarik... kami pernah dipilih sebagai kumpulan tarian terbaik sekolah menengah negeri Kedah dan dijemput mengadakan persembahan di Pesta Kedah.

Juga kenangan naik lori, kayuh basikal ke dusun di Jitra juga satu kenangan.....beraninya masa tu...balik rumah semua jadi tikus, takut kena marah dengan mak pak.....kawan-kawan semua.....mari kita perkuatkan ukhwah ini , saling ingat mengingati antara satu sama lain.  Semoga kita sentiasa di daam perlindungan Allah di dunia dan akhirat.

Alfatihah untuk teman-teman  kita yang telah dijemput Ilahi ---- persahabatan dan ikatan keluarga  tetap tersimpul mati.Sayang kamu semua! sayang sangat -sangat. Ada masa saya sambut cerita kita ya!

No comments:

Post a Comment