Wednesday 15 January 2014

reunion SAS di Port Dickson.



Fauziah Aziz, Zahanim, Faridah Musir, Faridah Saad, Hafizah dan Norsiah ....saya takada, jadi jurugambar!

Salam.
Hujung minggu lalu adalah masa paling indah buat saya dan kawan-kawan lama dari  Sekolah Sultanah Asma....kami seramai 9 orang telah bertemu setelah sekian lama tidak berjumpa di Port Dickson. Kononnya reunion sambil  berkongsi kisah hidup. Macam-macam cerita yang ada, kalau buat telemovie mesti rating tinggi,

Memang menggembirakan. Sedih pun ada. Maklumlah, dulu dulu semua muda belia sekarang masing-masing dengan kerenah dan perangai yang tidak berubah tetapi mengekalkan status ibu dan wanita Melayu terakhir gitu.

Alhamdulillah, saya, Salha Jalal, Faridah Saad, Faridah Musir, Hafizah, Fauziah Aziz, Zahanim Che Asiah Abdullah, dan Norsiah Bahadun melalui saat yang menggembirakan. Macam-macam cerita dikenang semula, ada yang menyebabkan kami gelak samnpai sakit perut dan sesekali sebak mengenangkan saat indah zaman sekolah yang telah berlalu.

Alhamdulillah di atas pertemuan ini... kami juga sempat bersantai ditepi pantai sambil melihat matahari terbenam,  Cik Asiah sorang saja yang berani naik jet ski.. malamnya sempat juga singgah berkaraoke untuk melepas geram....penyanyi kegemaran kami Gee, menjadi hos sementara yang lain bertindak sebagai penari dan penyanyi latar..lagu-lagu Those were the days menjadikan kami sebak dan menitis air mata.

Pada malam terkahir diadakan acara cabutan bertuah, masing masing gembira kerana membawa pulang hadiah seorang satu, kenangan terindah dalam hidup kami selepas pertemuan itu. Insya-Allah next program akan berlangsung dalam masa terdekat, turun ke Kedah melawat kawan-kawan yang sudah lama tidak berjumpa....Terima kasih kepada 9 orang yang menjadikan pertemuan di Port Dickson macam langit nak runtuh....u all memang best! adik-adikku sayang...

Kepada Asmarian kelas 5A2, 1974 jika ingin join kami, silakan!

Lalu mari di sungai Kedah
Harum wangi si bunga kantan
Zaman sekolah sungguh indah
Tak pernah hilang dari ingatan

jumpa lagi



Ni gambar hasil usaha Puan Hafizah, yang kiri atas tu...dia mahir bab teknologi ini......tq fizah

1 comment:

  1. hai senior... heheheh assalamualaikum kak.. seronok kan dapat jumpa kawan2 lama...

    ReplyDelete