Monday 9 December 2013

Doa untuk mangsa banjir...



Keluarga ini berusaha menyelamatkan diri ....

Salam.
Dalam pada kita bergembira, jangan lupa kepada mangsa banjir di negeri Pantai Timur yang ditimpa musibah sejak seminggu lalu. Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul... Semoga mereka semua diberi kekuatan dan  kesabaran serta menerima segala ujian Allah dengan redha. Insya-Allah, setiap yang berlaku ada hikmah di sebaliknya.
Banyak bantuan dan sumbangan telah dihulurkan. Saya kagum dengan semangat prihatinn dan jati diri pelbagai pihak yang  mengambil inisitif untuk membantu tidak kira dengan apa cara sekalipun....terima kasih kepada semua yang terlibatdan  semoga Allah permudahkan segala usaha murni yang diusahakan.
Saya tidak terkecuali daripada bersimpati dengan apa yang berlaku. insyaAllah sedang diusahakan juga apa yang perlu untuk membantu. Kepada keluarga saya di  Kemaman, harap bersabar dan jangan panik. Semoga Allah pelihara kalian semua....
Kepada ibu bapa, jaga keselamatan anak-anak anda....jangan biarkan mereka bermain di tempat yang dikira merbahaya dan boleh mendatangkan mudarat, sentiasa mengikut arahan pihak berkuasa. Seluruh rakyat Malaysia Malaysia mendoakan kesejahteraan anda semua dan semoga keadaan akan kembali pulih seperti sedia kala dalam masa terdekat. insyaAllah.
Marilah kita sama-sama menghulurkan bantuan setakat yang terdaya, salurkan kepada pihak-pihak yang bertanggungjawab menguruskannya.  Kumpulan Utusan melalui Tabung Malaysia relief Agency, MRA-Utusan juga menyeru orang ramai menderma untuk mangsa banjir. Yang berhajat untuk menyumbang sila salurkan sumbangan anda ke akaun Maybank bernombor 5640-9820-6365 atas nama Malaysian Relief Agency. Sedikit sumbangan anda mampu menyelamatkan beribu-ribu mangsa.
Hari ini hari mereka, hari kita belum tahu lagi macam mana, jadi apa salahnya kita hulurkan sumbangan buat meringankan kepayahan saudara saudara kita yang sedang berdukacita di Pantai Timur.....Mudah-mudahan dibuka pintu hari kita semua, seluruh rakyat Malaysia untuk membantu!

No comments:

Post a Comment