Thursday 26 December 2013

kerja sambil jalan-jalan



waktu pagi di Pendang lake, kedah

Matahari terbenam di Pendang Lake, Kedah

Salam
Leibh seminggu saya tidak menulis di laman ini, terasa lama yang amat sangat. Minggu lalu saya turun ke utara untuk urusan kerja sambil  melihat keindahan alam di negeri kelahiran saya, Kedah Darul Aman. Jumaat saya bertolak dari Kuala Lumpur selepas singgah sebentar di Matrade untuk melihat Karnival Jualan Gudang yang Utusan Karya sertai. Kemudian saya bertolak ke utara, singgah di Ipoh bertemu Datin Seri DiRaja Saripah Zulkifli, isteri Menteri Besar Perak. Lama tak jumpa beliau, banyak yang kami kongsikan walaupun Datin Seri sangat sibuk. Ketika saya datang beliau sedang bersiap untuk turun berlatih badminton besama rakan-rakannya namun keramahan beliau tetap menyerlah.,

Dari situ saya ke Seberang Jaya, dan singgah di Sungai petani menghadiri majlis perkahwinan anak adik angkat saya, Dr Ridzam dan Dr Saadiah yang menerima menantu. Anaknya Dr Syafiq dan Dr. Hazirah disandingkan di kediaman mereka di Cinta Sayang Golf Club. Ramai saudara mara yang ditemui pada majlis itu, meriah sungguh. Keluarga Dr Ridzam seperti keluarga saya sendiri dan tentunya banyak yang kami kongsikan setelah lama tidak berjumpa.

Kemudian saya bergerak ke Kedah, bermalam di Pendang Lake di Pendang Kedah. Tak sangka tempat itu sangat cantik dan menjadi tumpuan penduduk sekitar termasuk dari luar Kuala Lumpur.  Asyiknya saya melihat matahari terbenam di Pendang Lake ini, bersaksikan sawah padi yang terbentang cantik dan tasik yang cukup luas. Saya yakin satu hari nanti, kawasan peranginan ini akan menjadi kunjungan ramai. Sempat juga singgah jumpa anak bongsu saya yang akan menduduki peperiksaan akhir minggu ini. Mak doakan Aby berjaya.

Saya juga sempat berjumnpa  beberapa orang kawan lama dan makan ikan bakar yang sangat sedap dan lazat di pekan Pendang. Terima kasih sahabat dan saudara saya Sabariah atas layanan. Juga terima kasih kepada Emah Hatun yang belanja Yong tau foo.

Misi saya bertemu YB Datuk Suraya Yaacob di Sungai Tiang juga berjaya. Sempat jumpa adik angkat baru, Suwarni warga Siam yang membantu mentuanya menjaga setesen minyak dan kedai runcit....ramah dan lemah lembut orangnya...Alhamdulillah, terima kasih atas layanan Dato Suaraya dan kakitangan pusat khidmat masyarakat  semua. Budi baik orang kampung tetap dikenang......kuih muih tradisional, kopi kampung serta laksa memang sedap! seindah negeri ku tercinta Kedah Darul Aman.

Acara tetap saya tentunya balik berjumpa mak...walaupun sekejap tapi cukup menghilangkan rindu dan penat saya....semoga mak sihat  dan gembira selalu. InsyaAllah ada masa saya akan balik lagi jumpa mak.   Dan mudah-mudahan juga  misi saya ini berjaya dan  membawa berkat serta dipermudahkan...Tawakal, sabar dan berdoa, insyaAllah, Allah akan tunjukkan jalannya., Amin..

Misi saya seterusnya:  Menanti cabaran 2014!



sempat jumpa anak bongsu saya, Nur Aqila Dayana di Seberang Jaya
 Pasangan pengantin, sama cantik sama padan, Dr Syafeeq dan Dr. Hazirah
Berbual dengan Ramali, adik angkat dan sahabat baik suami saya dan isterinya, Ana 
Berkenan dengan adik angkat  ini, Suwarni, wanita berketurunan Siam yang cantik dan lemah lembut .
Bawah: bersama Datin Seri Saripah...

No comments:

Post a Comment