Friday 6 December 2013

Salam Jumaat kepada semua ....
Hari ini saya sangat gembira kerana mak saya sudah selamat sampai ke Rawang pada jam 12 tengah malam tadi. Pagi ini saya sarapan dengan mak, dah lama tak duduk makan semeja dan sembang-sembang dengan mak. Mak nampak ceria tapi dah warning saya, paling lama nak duduk di KL tiga hari...saya senyum tak kata apa-apa....
Pagi ini saya tunjuk pada mak gambar keluarga besar kami semasa mengadakan Hari Keluarga di Kampar, Perak empat tahun lalu. Ketika itu pak dan kakak saya masih ada. Itulah gambar terakhir yang kami  ada beesama kedua-dua arwah. Seketika mak terdiam tapi matanya tepat memandang ke arah gambar tersebut tetapi tidak berkata apa-apa. Mungkin mak teringat pada arwah . Saya faham dan saya tahu perasaannya. Walaupun dua tahun telah berlalu, ingatan kami kepada kedua-dua arwah masih segar. Semoga mereka aman di sana.
Gambar ini lambang persaudaraan dan ikatan kasih sayang kami sekeluarga.... saya selalu pesan pada adik-adik dan keluarga besar ni, bersatu teguh, bercerai roboh, susah senang kita harus bersama kerana itu yang akan menjadikan kita lebih rapat dan saling menghargai antara satu sama lain. Semoga Allah pelihara kasih sayang kami  hingga ke Jannah. Saya sayang mak! Saya sayang keluarga besar saya!  amin

No comments:

Post a Comment