Thursday 19 December 2013

Pencpaian anak, kegembiraan ibu bapa




Mereka tiga beradik, Farah, Mimi dan Zara seperti bunga-bunga di atas.....sedang mekar berkembang. Semoga Allah permudahkan kehidupan mereka di dunia dan akhirat. amin

Salam.
Saya yakin ramai ibu bapa yang gembira dan bangga dengan pencapaian anak-anak mereka yang lulus cemerlang di dalam peperiksaan PMR yang keputusannya di umumkan hari ini. Kepada yang berjaya TAHNIAH dan kepada yang kurang berjaya, jangan putus asa.... perjalanan hidup kalian masih panjang.

Kepada ibu bapa yang anak-anaknya cemerlang tentu kegembiraan yang dirasakan. Macma-macam janji yang perlu dipenuhi oleh ibu bapa kepada anak-anak hasil kejayaan mereka. Jika mampu tunaikan, jika tidak memadai dengan kemampuan yang ada.

Kepada ibu bapa yang keputusan anak-anaknya kurang menggembirakan, jangan bersedih dan susah hati. Saya pasti mereka telah berusaha. Teruskan berdoa dan memberi galakan  agar kejayaan akan memihak kepada mereka pada masa depan...

Anak saudara saya, Nur Shamimi Najwa Ahmad Zahir juga mendapat kejayaan cemerlang,  8A sekaligus mememecah rekod sepupu perempuannya selama ini. Dia yang terbaik di  kalangan perempuan. Yang lain jangan marah, ini satu kenyataan. Ia juga satu pencapaian yang amat membanggakan keluarga kami.

Adik saya, Ahmad Zahir ketika sekolahnya sangat cerdik. di dalam darjah dan di padang.. dia memegang rekod semua pencapaian dalam keluarga kami... namun hidupnya banyak dugaan.. Saya selalu katakan kepadanya, Allah menguji kita dalam banyak cara. Ia juga berbeza-beza. Yang perlu dilakukan ketika diduga adalah sabar, tawakal dan jangan putus berdoa.

Anak lelakinya Adam mendapat 4A 1B dalam UPSR baru lalu dan kini anak sulungnya pula mendapat 8A..itulah anugerah Allah, hikmah yang Allah pulangkan di atas segala ujian yang diberinya selama ini.
Saya sebak mendengar khabar ini. Mengenangkan adik saya, ipar saya, Roselin dan pengorbanan mereka suami isteri mengharungi hidup untuk membesarkan anak-anak...

Semoga Allah terus melimpahkan rahmat kepada mereka sekeluarga dan diberi hidayah dan taufik ke jalan yang diredhainya didunia dan akhirat. TAHNIAH MIMI!...TERUSKAN USAHA.   Syabas Zahir, Lin.    

8 comments:

  1. hadoii laaa..... makcik ni.. terharu baca...

    ReplyDelete
  2. Zahir juga seorang sahabat yg terbaik...sejak dari thn 1980 hingga kini masih berhubung rapat dgn saya..tahniah ed & lin serta mimi & adam

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
  3. Saya juga tumpang gembira dengan kejayaan cemerlang Mimi dan Adam... Saya pasti ini hasil dorongan dan sokongan berterusan tanpa mengenal penat dari Ahmad Zahir dan Lyn... Tahniah kepada ibubapa yang hebat ini... Juga kepada Kak Mala dan keluarga besar Pak Hamzah

    ReplyDelete
  4. Tahniah saya ucapkan kepada anak menakan Kak Mala... MIMI NAJWA dan ADAM atas pencapaian cemerlang dalam keputusan PMR dan UPSR. Tahniah juga saya ucapkan untuk sahabat karib yang saya kenali sejak tadika sehinggalah ke hari ini... Ahmad Zahir dan isteri Roselin. Berkat doa, didikan, pengorbanan dan kesabaran mengharungi dugaan mencapai kejayaan. Syabas Ed.

    ReplyDelete
  5. Ed cemerlang di padang???
    Acara apa Kak Mala?

    ReplyDelete
  6. Ya tak ya juga...acara apa tu?

    ReplyDelete